Kurczak po Seczuańsku


     


Parę lat temu dostałam ten przepis od znajomego ze słowami
- masz, podobno fajny, ja nie mam głowy do gotowania...

Sprawdziłam, danie pyszne, proste i zarazem nie nudne,
czyli coś dla mnie...
Na niedzielny obiad w sama raz.


 



   

Składniki:

Filet z kurczaka 2- 3 sztuki
Orzeszki ziemne nie solone
papryka czerwona surowa
cebula 2-3 sztuki średniej wielkości
czosnek
Przyprawy:
ocet winny jabłkowy
sos sojowy
papryka słodka
pieprz
kostka rosołowa

Kurczaka kroimy w paseczki,  dodajemy 4-5 łyżeczek sosu sojowego
i odstawiamy w chłodne miejsce.
Kroimy paprykę, cebulę i podsmażamy na gorącej oliwie,
dodajemy czosnek i odstawiamy.
Na osobnej patelni, na gorącej oliwie (wtedy mięso będzie soczyste)
smażymy zamarynowanego kurczaka około 5 minut
po czym dodajemy podsmażone wcześniej warzywa.

Całość zalewamy rozpuszczoną w szklance gorącej wody kostką rosołową,
dodajemy 2 łyżki mąki ziemniaczanej, łyżkę octu winnego i łyżeczkę cukru.
Doprawiamy do smaku papryką i pieprzem lub chili.
Całość gotujemy jeszcze 5-10 minut i na koniec dodajemy orzechy ziemne.
  
Potrawę możemy podać z ryżem lub kuskusem.

Życzę udanego niedzielnego obiadku w rodzinnym gronie :)


0 komentarze:

Prześlij komentarz