Czekoladowa babka z solonym karmelem i popcornem


Odrobina słodkości na co dzień, odrobina słodkości w tygodniu ...

Nie wiem jak wy ale ja mam taką ochotę
w środku tygodnia na coś co
złagodzi mój ból po weekendzie
i w oczekiwaniu przed następnym :)


Ciasto:

1/2 margaryny
5 jajek
120 g cukru
3/4 czekolady gorzkiej
3/4 czekolady mlecznej
120 g mąki pszennej
1 i 1/5 łyżeczki proszku do pieczenia

Czekoladę roztapiamy w miseczce nad gorącą wodą i studzimy.
Margarynę i cukier ucieramy do białości, dodajemy czekoladę, żółtka, przesianą
mąkę i proszek do pieczenia.

Pianę ubijamy ze szczyptą soli i delikatnie mieszamy z resztą ciasta.
Pieczemy w 150 stopniach około 40 minut.

Ciasta wystarczy na małą foremkę na babkę.

Przestudzone ciasto polewamy karmelem (ja użyłam tutaj gotowego)
rozpuszczonym w niewielkiej ilości śmietanki 30% ze szczyptą soli.

Wierzch ciasta posypałam popcornem i prażonymi orzechami.

serdecznie zapraszam do wypróbowania bo ciasto pycha :)





0 komentarze:

Prześlij komentarz