Test trzech typów kuchni: gazowej, elektrycznej i indukcyjnej.



Ja też kiedyś zastanawiałam się nad wyborem kuchenki ...dzisiaj wybrałabym już zupełnie inaczej.
Dlaczego?
Dlatego że czasami to co nam się wydaje nie zawsze jest zgodne z rzeczywistością.
Zawsze wydawało mi się że kuchenka gazowa jest najlepsza...szybko się na niej gotuje
i to w zasadzie wystarczy.
Ale to że mamy na kuchence duuże straty energii i ogrzewamy w zasadzie powietrze to nie każdy wie...
Kuchenka elektryczna jest wa zasadzie spokojniejsza" bo nie ma otwartego ognia, dzieci się nie poparzą tak szybko (chyba że położą rączki na rozgrzanym palniku) ale ...jest tak wolna że gotując obiad można się zagłodzić i rodzinę przy okazji.
Indukcja była dla mnie nie zagadkowa, bo niby grzeje , a nie grzeje to gdzie to ciepło ...pewnie to nie jest dobre i mało ludzi to ma ...
Test jaki zrobiłam dzisiaj jest prosty i pokazuje w jak szybkim czasie ugotujemy 1l wody na różnych kuchenkach.
Użyłam do tego testu takiego samego garnka (oczywiście ma certyfikat do wszystkich trzech rodzajów
kuchenek) woda była za każdym razem z filtra czyli o tej samej temperaturze, a po każdym teście garnek odpoczywał" aby nabrać temp pokojowej.

No to zaczynamy...
Nie mam takiej dokładnej miarki, ale moim zdaniem najlepszą miarką są szklanki.
Te są takie same i taka sama ilość wody w każdej.


Na pierwszy ogień idzie kuchenka gazowa...









Na drugi ogień elektryczna...






A jako trzecia indukcyjna...





Jak sami więc widzimy, kuchenka indukcyjna zmiotła konkurencje z parkietu , a raczej z kuchni.
Jak to się mówi gotuje wodę w 5 minut i jest o wiele bardziej energooszczędna.

Dodatkową ich zaletą jest to że nie można się oparzyć palnikiem bo w wyniku indukowania prądów wirowych nagrzane stricte zostaje tylko naczynie, które swoją energie oddaje swojej zawartości.

 Po wylaniu się z garnka jakiegoś płynu standardowo w kuchenkach gazowej i elektrycznej zostaje on spalony...co przy indukcji nie mam miejsca, i sprzątanie to tylko kwestia wytarcia płynu ,a nie zdrapywania z powierzchni płyty lub zatkania przewodu doprowadzającego gaz, co jest niebezpieczne przez dłuższy okres czasu.

Gdybym wcześniej wiedziała o takim urządzeniu o takiej szybkości gotowania, to już dawno cieszyłoby moje oczy każdego dnia ...niestety jednak dla mnie, nie zaopatrzyłam się na czas w stosowną wiedzę na ten temat i teraz mogę tylko żałować po niewczasie".

Wy jednak mając wybór dokonajcie właściwego, bo to urządzenie ma służyć na lata ,a nie trenować waszą wytrzymałość i cierpliwość.


0 komentarze:

Prześlij komentarz