Boczniaki na sposób francuski


Uwielbiam ten grzybowy aromat, i sądziłam że nie ma nic delikatniejszego niż pieczarki
....dopóki na mojej drodze nie stanęły one, boczniaki.
Są rewelacyjne, delikatne i mega smaczne jakkolwiek
by ich nie przyrządzić i tak są wyśmienite.
Dzisiaj mam dla was taki prosty ale bardzo smaczny przepis.


Składniki;
15 dag boczniaka ostrygowatego
1 cebula średnia
1,5 szklanki ryżu parboiled ( jest najlepszy do rizzotto) 
6 łyżek wina białego wytrawnego
1, 5 szklanki bulionu
natka pietruszki
ser parmezan

Cebulę i boczniaki kroimy w paseczki.
Na lekko rozgrzanej patelni podsmażamy cebulę
i jak zrobi się już szklista dodajemy boczniaki.
Smażymy dosyć krótko.
Ryż zalewamy bulionem, lub rozpuszczamy w szklance gorącej wody kostkę rosołową. Gotujemy aż cały bulion nie zniknie. 
Do ugotowanego ryżu dodajemy 6 łyżek białego wina, po odparowaniu dodajemy podsmażone wcześniej boczniaki i smażymy razem.

Dla podkreślenia potrawy możemy dodać odrobinę startego parmezanu.
Przed podaniem posypujemy drobno pokrojoną pietruszką.

Nie wiem jak wy, ale ja się zajadam tą potrawą i znudzić mi się nie może...
Smacznego.





0 komentarze:

Prześlij komentarz