Pierogi z bobem"



Troszkę trudne to gotowanie teraz;
ciasto...ale z jakimi owocami ? 
Pierogi -ale na słodko czy nie.
Mam dla was troszeczkę odmienny pomysł na
smaczne warzywne danko. 
Nie będzie tak do końca będzie warzywne
ale chyba mi wybaczycie.
Osobiście nie przepadam za bobem ale tym razem
będzie pycha 
(szczerze powiem )... 



Ciasto na pierogi:

Ja idę na łatwiznę i ciasto za mnie wyrabia malakser.
Ale jak ktoś używa takiego sprzętu to najlepsze ciasto
na pierogi jest wtedy jak jest ładnie elastyczne i miękkie.
Ja dolewam odrobinę gorącej wody do mąki
(wtedy mąka się zaparza i później nie trzeba długo gotować)
2 łyżki masła, odrobinę soli i gotowe.
Ci, którzy nie posiadają malaksera zastępują gorącą wodę ciepłą,
aby dało się wyrobić ciasto. 

Farsz:

500- 700 dag bobu
20 dag boczku
2-3 średnie cebule 
5 łyżek bułki tartej
świeży koperek

Bób gotujemy, obieramy ze skórek i blendujemy.
Na patelni podsmażamy drobno pokrojoną cebulę, dodajemy boczek i 
bób. Wszystko razem smażymy i doprawiamy.
Na samym końcu dodajemy świeżo pokrojony koperek i bułkę tartą.
Zawijamy każdą łyżeczkę naszego farszu w ciasto pierogowe.
Gotujemy na baardzo wolnym ogniu, w dobrze osolonej wodzie
jakieś 15 minut.

Dodam tylko że ugotowane pierogi, dodatkowo podsmażone
na odrobinie oliwy z oliwek, posypane serem wędzonym są
wybornie pyszne.
Sami zobaczcie...




0 komentarze:

Prześlij komentarz